Descobreix el nostre estil metodològic
Us expliquem l’opció educativa de l’Escola Pia de Catalunya i el nostre compromís de treball.
L’estil metodològic descriu les actituds i habilitats que treballarem prioritàriament amb l’alumnat, el perfil del professorat que ha d’acompanyar aquest procés d’aprenentatge, i les condicions que s’han de donar a l’escola. La tasca educativa de l’escola requereix la implicació de tots els agents educatius que en tenen la responsabilitat. Aquest document mostra l’opció educativa de l’Escola Pia de Catalunya i representa el nostre compromís de treball. Per aquest motiu us convidem a conèixer-lo i a compartir-lo perquè us sentiu coresponsables i entre tots puguem fer-la realitat.
Els alumnes han de ser capaços de…
Desenvolupar la seva personalitat i, per això, els volem ajudar perquè siguin
REFLEXIUS. Pensen les coses abans, durant i després de fer-les o d’actuar.
RESPONSABLES. S’esforcen per complir amb les seves obligacions.
CRÍTICS. Capaços d’expressar la seva opinió de manera raonada.
AUTÒNOMS. Tenen la capacitat d’actuar per si sols.

Treballar per millorar la societat i, per això, els volem ajudar perquè siguin
RESPECTUOSOS. Saben tractar bé, de bones maneres, les altres persones, les coses i l’entorn.
MORALS/ÈTICS. Tenen present, en les seves actuacions, el que és bo per a un mateix, per als altres i per a la societat.
COMPROMESOS. Estan disposats a actuar, pensant en els altres i en la millora de la societat.

Construir coneixement
en acabar el procés educatiu seran competents si…
COMPRENEN. Copsen i interioritzen allò que fan, senten, veuen o llegeixen en diferents situacions i contextos.
AUTOCONEIXEN. S’adonen i tenen consciència de les pròpies capacitats i habilitats.
RESOLEN. Prenen una determinació, per tal d’enllestir una qüestió, desfer una dificultat o donar solució a un dubte.
RECERQUEN. Treballen amb una finalitat concreta per trobar o descobrir alguna cosa.
COOPEREN. Entenen que el progrés del grup només es produeix si cada individu progressa.
MEMORITZEN. Retenen i recorden, significativament, el que cal.
COMUNIQUEN/EXPRESSEN. Saben fer arribar una informació, sentiment, estat d’ànim… per trobar la resposta, la implicació i la participació de l’altre.
- TRANSFEREIXEN. Traslladen i apliquen el que aprenen en situacions i contextos diversos.
AUTOREGULEN. Controlen el procés en què s’esdevé alguna cosa.