VISITA AL MONESTIR DE SANT BENET

19 de febr. 2013, 9:20 publicada per administrador escola

El passat dia 15 de febrer, els alumnes de 5è van anar a visitar el Monestir de Sant Benet a Sant Fruitós de Bages.

Donat que a Cultura Religiosa estan estudiant els monestirs i a Coneixement del medi social estan treballant l'Edat Mitjana; aquesta visita ha anat molt bé per acabar d'entendre com era la vida en la societat d'aquesta època.

Van fer dos tipus d'activitats, la visita del monestir romànic i un taller sobre les classes socials del període medieval.

La majoria d'alumnes mai havien visitat un monestir i els va agradar molt veure totes les dependències estudiades: església, refetor, cel·les, sala capitular,claustre...., així com la recreació de la missa de consagració del monestir mitjançant un sistema audiovisual. També van veure recreats amb un audiovisual la feina del monjo cuiner i la dels monjos del celler. Al parlar de l'arquitectura del monestir van poder veure l'estil romànic i el gòtic.

Després de l'explicació de la piràmide de població de l'Edat Mitjana, i de veure un petit vídeo sobre la vida d'un monjo benedictí, els nens i nenes es van vestir amb roba de l'època per anar a fer els tallers. Es van posar túniques de 4 colors diferents, i cada color corresponia a un estament de la societat: nobles, monjos, artesans i pagesos. Van fer tres jocs; un dels pagesos, un propi dels cavallers i un dels monjos.

Els alumnes s'ho van passar molt bé, i tot jugant, els va quedar ben clar la injustícia d'aquella societat, on contrastaven els privilegis de les classes socials més elevades sobre els pobres serfs.