Sortida al Sincrotró Alba

17 de des. 2012, 22:20 publicada per administrador escola   [ actualitzat el 17 de des. 2012, 22:21 ]

El passat dissabte 15 de desembre un grup format per alumnes de 1r de Batxillerat, pares i mares, avis i professors van assistir a la Jornada de portes obertes del Sincrotró Alba. Aquesta era una sortida que s’oferia voluntàriament a l’alumnat de 1r de Batxillerat i a les seves famílies. Alba és el nom de la font de llum de sincrotró situada a Cerdanyola del Vallès i que es posà en funcionament aquest any 2012. En aquestes instal·lacions mitjançant l’acceleració d’electrons s’obté l’anomenda llum de sincrotró que permet la visualització d’estructures no visibles a l’ull humà. Podem dir per tant que és com un microscopi gegant que dóna servei, cada any, a més d’un miler d’investigadors tant del sector públic com empresarial.

Per les famílies va ser una experiència fantàstica i per l’alumnat viure en directe allò que s’havia explicat a classe.