PREVENIR, AVISAR, SOCÓRRER

12 de juny 2013, 5:18 publicada per administrador escola

Un bomber del Parc de Sabadell explica als nens i nenes de sisè què cal fer en cas d'incendi

Dilluns, 10 de juny, el Sr Carles Parada va visitar la nostra escola per fer una xerrada sobre els perills del foc i els passos a seguir en cas d'incendi.

Primerament va exposar com prevenir diferents situacions dins de la llar. Els va dir, per exemple, que el foc es produeix quan hi ha una font de calor, un combustible i oxígen. Seguidament va explicar els protocols que hem de seguir en cas d'incendi: mantenir la calma, tancar entrades d'aire i sobretot trucar al telèfon 112 per a qualsevol incidència greu.

Després va atendre l'interès de l'alumnat sobre els graus dels incendis i les diferents maneres d'extinguir- los: amb bicarbonat o escuma. També els va parlar de les cremes controlades i dels perills del vent que determinen l'amplitud de les zones afectades.

En acabar els va lliurar uns fulls informatius sobre la feina d'un bomber, els estris i la prevenció que hem de fer en la nostra vida quotidiana.