L'alumnat de 4t d'ESO visita el Museu de les Matemàtiques

11 de des. 2016, 11:13 publicada per gregori martinez

El primer de desembre, prop de 90 alumnes de 4t de l'Escola Pia Caldes hem anat a fer una visita molt interessant al nou Museu de les Matemàtiques de Catalunya ubicat a Cornellà del Llobregat.
Per començar hem fet una gimcana urbana en el Parc de Can Mercader, on hem posat en pràctica el noste enginy i els nostes coneixements geomètrics per mesurar elements de grans dimensions.
A continuació, hem fet el taller de les Cúpules de Leonardo i ens hem adonat que enllaçant les peces de diferents maneres obteníem cúpules amb propietats diverses: lleugeresa, alçada, densitat, resistència...
Per acabar hem fet la visita l'exposició permanent del museu i hem posat a la pràctica tot el que sabem de càlcul, geometria i hem jugat amb les proporcions i les il·lusions òptiques.
Encara que, de vegades, ens costin les matemàtiques; hem descobert que hi ha alternatives per d'aprendre aquesta assignatura, diferent del que fem habitualment a l'aula i molt més manipulatiu. Esperem tornar-hi l'any vinent!