L’Escola Pia de Caldes celebra la IV Pedalada Solidària amb 507 inscripcions

3 de juny 2014, 3:13 publicada per gregori martinez

Diumenge 1 de juny, l’Escola Pia de Caldes va celebrar la IV Pedalada Solidària “Sam Sam
Roda” amb un total de 507 insscripcions. Els objectius d’aquesta jornada eren la convivència, el foment de l’ús de la bicicleta com a Escola Verda i sobretot la solidaritat, poder recaptar fons pel funcionament de l’Escola Kalassans al barri de Sam Sam a Dakar (Senegal). Aquesta escola africana acull nois i noies a partir de 8 anys i que estan exclosos dels sistema educatiu estatal senegalès i anualment l’Escola Pia de Caldes realitza activitats per poder col·laborar amb aquesta proposta de formació.

La pedalada va ser organitzada per una comissió formada per pares, mares, professorat, personal d’administració i serveis de l’escola, i va comptar amb la col·laboració d’alumnat voluntari, de Creu Roja, Protecció Civil i Policia Municipal. La sortida de la pedalada va tenir lloc al carrer P. Poch, davant de l’escola, i va comptar amb la presència de l’alcalde, el Sr. Jordi Solé i la Regidora d’Ensenyament, la Sra. Roser Guiteras. Després de fer una volta pel centre del poble es va fer una primera tornada a l’escola per deixar els més petits que van gaudir d’una gimcana organitzada per alumnat, professorat i pares i mares de l’escola. La resta del grup va continuar fins a Torre Marimon on es van fer també dos circuits, un fins al 7 kms. I un altre fins als 10 kms pels que volien una mica més d’exercici. A la tornada es va compartir unes aigües i alguna cosa per menjar, es van sortejar
algunes entrades que va cedir un parc d’atraccions i es va valorar la jornada.

Cal destacar que hi havia aquell dia a Caldes, el P. Josep Artigas, escolapi calderí que actualment és el provincial a Senegal i Costa d’Ivori. El P. Artigas va dirigir unes paraules a tothom agraint el treball de l’escola vers Sam Sam, una escola que coneix perfectament, doncs ell viu a Dakar. Sens dubte una gran sorpresa pels assistents.Una gran diada que s’organitza bianualment i que aquest any com en les darreres convocatòries ha estat un gran èxit per la resposta de la comunitat educativa.