Hem celebrat la castanyada

2 de nov. 2012, 10:57 publicada per administrador escola

Ja fa dies que fèiem els preparatius per la castanyada, engalanar l'escola amb fulles seques, moniatos disfressats, coses de la tardor, penjolls amb fruites... però fou dimarts a les 9 quan començàrem els preparatius pel que seria pròpiament la castanyada. Més de 40 mares i algun pare voluntaris vingueren a ajudar-nos a tallar castanyes i ho deixaren tot preparat perquè el dimecres només s'haguessin de coure. Moltes gràcies a tots.

Després de ploure tota la nit, un matí gairebé diluviant s'havien de coure les castanyes. Així doncs des de les 8 del matí dues persones han treballat de valent perquè tots tinguéssim castanyes: a les 11 els de l'ESO i Batxillerat i a la tarda els més petits d'Infantil i Primària.

L'estona de menjador també s'ha ambientat per la festa ja que les monitores han aparegut disfressades de castanyeres i han fet alguna activitat, relacionada amb la diada, pels més petits. A les aules durant tot el dia s'han fet diverses activitats relacionades amb la tardor i la castanyada: rodolins, decorar postals, celebració del Halloween a les aules d'anglès... i a la tarda hem fet una gran festa. A Infantil han vingut algunes àvies vestides de castanyeres a explicar el conte de la castanyera i cantar cançons. Després hem sortit tots al pati, i els de 6è de Primària vestits de castanyers i castanyeres ens han repartit castanyes i, per acabar la festa hem ballat al so de la música. L'alumnat de l'ESO no ha tingut tanta sort ja que els ha plogut tot el matí i han hagut de menjar les castanyes a la classe. Les activitats que tenien preparades les realitzaran per la festivitat de St. Josep Calassanç.