"Els joves pensem la política"

18 de març 2015, 12:29 publicada per gregori martinez

El passat dimecres 18 de març, al saló d'actes de l'Escola Pia, va tenir lloc una taula rodona titulada "Els joves pensem la política". En aquest col·loqui hi van participar representants dels diferents partits polítics, tots ells exalumnes de l'escola. L'activitat, organitzada des de l'àrea de Filosofia i Ciutadania de Batxillerat, tenia com a objectiu despertar l'interès dels joves per la política tot fent-los prendre consciència de quina manera els afecta. A més, també s'ha volgut contrastar diversos punts de vista en relació als models i sistemes de participació i representació política. Una altra de les finalitats de l'acte va ser oferir un espai d'interacció entre els estudiants i els polítics per tal de fer sentir als joves més partícips en la política municipal.
Després de la presentació dels diferents polítics a càrrec del moderador, David Pla, el debat es va estructurar en tres blocs; En primer lloc, van tractar sobre els models i sistemes de representació, des d'una vessant filosòfica i ideològica. Seguidament, es va parlar sobre el paper de la política i els joves; finalment, es va obrir un torn de preguntes en què alguns dels vuitanta-cinc alumnes assistents van poder preguntar sobre les seves inquietuds.