El Repte de Marshmallow

30 de set. 2015, 0:50 publicada per administrador escola

Els alumnes de l'optativa de robòtica de 1r d'ESO han iniciat les classes d'una manera impactant. Vulguis o no, començar el curs i que et parlin de núvols de sucre i espaguetis és quelcom que no et deixa indiferent.

L’activitat consisteix a construir una torre d'espaguetis en 18 minuts. Aquesta dinàmica és una metàfora per a l'elaboració de qualsevol projecte i, en el cas concret de la robòtica, l'activitat ens ajuda a determinar quines són les habilitats que cal per aconseguir l'èxit en un projecte.

Ha estat una manera de trencar el gel amb el grup-classe. A 1r d’ESO s’incorporen alumnes nous que no es coneixen, per tant, aquest repte els permet començar a relacionar-se.

El fet que la mateixa activitat, amb les mateixes normes, s'hagi fet en col·lectius radicalment diferents (des d'executius fins a nens, passant per enginyers o artistes) permet treure conclusions interessants respecte com actua cada col·lectiu davant del repte.

L’activitat plantejada des de l’àrea de tecnologia té com a objectius millorar el treball en equip i la cooperació, treballar el lideratge, desenvolupar la creativitat, establir una bona comunicació i fins i tot, millorar la capacitat d'un equip per a generar noves idees.