Descoberta del Raval

5 de febr. 2016, 0:39 publicada per administrador escola

El passat dijous 28 de gener, l'alumnat de 4t d'ESO va anar a Barcelona a realitzar una activitat emmarcada en la Setmana de la Solidaritat, que consistia en la descoberta de les diferents realitats del nostre entorn.

Per començar van poder escoltar dues xerrades, una per part dels responsables de la Fundació Educació Solidaria i l'altra, a càrrec de la Fundació Servei Solidari, dues fundacions d'Escola Pia Catalunya. Els alumnes van poder veure de primera mà quins projectes solidaris duen a terme aquestes entitats, la primera, fent accions d'àmbit internacional (Senegal, Mexicali...) i la segona, a Barcelona.

Un cop finalitzades, era el moment de la descoberta del Raval. Acompanyats de monitors havien de donar resposta a tot un seguit de preguntes plantejades sobre el barri i, després, per tal d'interactuar amb la gent havien de traduir tot un seguit de paraules amb diferents idiomes: urdú, xinès, filipí...

Va ser una activitat molt interessant que va permetre al nostre alumnat acostar-se a la realitat del món que els envolta.