Celebrem la Setmana de la solidaritat i la Pau a l'escola

1 de febr. 2016, 6:45 publicada per administrador escola   [ actualitzat el 1 de febr. 2016, 7:44 ]
Al llarg de la setmana del 25 al 29 de gener, hem celebrat la Setmana de la Solidaritat i la Pau.

A Infantil i  Primària cada dia es realitzava una activitat diferent. Dilluns es van presentar als alumnes un semàfor on havien de classificar diferents accions segons fossin solidàries o que provoquessin enuig. Dimarts es va escoltar la cançó de la Dàmaris Gelabert, " Festa de la Pau" a infantil i a Primària el "Swing de la Pau" de Josep Montserrat. Cançons que van permetre parlar sobre la pau, l'amistat, la convivència... Dimecres a través d'una història sobre una nena d'Hiroshima, van fer "Grulles" de papiroflèxia i es van penjar al vestíbul de l'escola. Dijous es va tornar a reprendre el lema del curs "La força del grup" per visionar un vídeo de la Creu Roja on es pot veure com es treballa en equip davant de les dificultats o desastres naturals. Divendres com a cloenda els alumnes d'Infantil i cicle Inicial van sortir al pati a ballar la Dansa del amics. La resta van poder escoltar els alumnes de Batxillerat que els van venir a explicar que era el DENIP i els van poder fer algunes preguntes.

IMATGES D'INFANTIL I PRIMÀRIA

Setmana de la Solidaritat Infantil i Primària

L’alumnat de Secundària i Batxillerat va portar a terme diverses activitats per celebrar la Setmana de la Solidaritat. A les hores de pati, es van realitzar els esmorzars solidaris, en què els diferents cursos venien pastissos fets per ells als companys d’altres grups. La recaptació total a final de la setmana va ser de 1041,21 euros, diners que es destinaran a projectes  de l’Escola del Sam Sam. A la tarda de dimarts  van veure una pel·lícula documental titulada “La promesse” que tractava la problemàtica del tràfic d’immigrants. Dijous van fer un joc de rol relacionat amb aquesta pel·lícula en què els alumnes es feien passar per persones que havien hagut d’abandonar els seu país i miraven de resoldre diferents situacions que plantejava la dinàmica. Divendres es va realitzar l’última acció coincidint amb el DENIP (Dia escolar de la no violència i pau). Tots els alumnes i professors es van reunir al pati i es va llegir un manifest per cadascuna de les classes en què es reclamava més empatia amb la comunitat immigrant.

IMATGES SECUNDÀRIA I BATXILLERAT

Setmana Solidaritat