Carta des de Sam Sam a pares, mares i alumnat de l'escola

12 de maig 2014, 0:05 publicada per gregori martinez

ALS ALUMNES DELS ESCOLAPIS DE CALDES

A LES FAMÍLIES DE L’ESCOLA PIA DE CALDES

Sam Sam, 4 de maig del 2014.

El motiu d’aquest escrit, que faig en nom de tota l’escola de Sam Sam (alumnes, professors, famílies) és d’agraïment i d’informació. Agraïment per tota la immensa col·laboració que any rere any l’Escola Pia de Caldes amb tots els qui la composen van fent per la nostra escola. Ja podem afirmar que no seríem on som si no hagués estat per tots vosaltres. La nostra escola ha passat fins i tot un període molt difícil, de decisió de tancament, però vam poder unificar els esforços i guanyar la partida. Estem ara en el que jo anomeno “tercer any de la resurrecció”.

No és fàcil refer-se. Hem passat, en aquests darrers anys, de tenir 4 classes i només 80 alumnes, a tenir-ne ja 6 classes amb 200 alumnes, en el curs actual.

El perill de les inundacions continua existint tant a l’escola com al barri (i a molts altres barris de la perifèria de Dakar), però l’anem combatent i dominant. Enguany, per exemple, hem pogut fer unes obres importants en l’edifici sud de l’escola, com una mena de “re-fundació” que li dóna una seguretat quasi total i que ens permet la reutilització de la sala d’actes per fer-hi tota mena de manifestacions de cara al barri, sense cap perill.

L’escola continua també essent necessària al barri. L’escola pública que està al costat de la nostra, no pot absorbir tota la demanda d’escolarització: només 6 de les seves 14 classes són en funcionament, car les altres romanen inundades tot l’any. Hem acollit a la nostra escola uns 70 alumnes que gairebé no poden ni pagar la petita quota mensual que demanem a les famílies (2500 F/mes, o sigui uns 4 euros).

Enguany hem introduït, també com millora, un “esmorzar nutritiu complementari”. Oferim, amb la col.laboració d’un centre d’hoteleria que hem obert al barri al costat del nostre Centre de Promoció de la Dona, un esmorzar a preu molt assequible i amb un menú ben estudiat (entrepà ben variat: de fetge de bou, d’ous durs amb salsa de tomàquet, de mantega i melmelada, de pasta de peix, etc.) que completa el que a casa no tenen els nostres alumnes com alimentació (proteïnes, ferro, vitamines...). Tot això al preu de 100 F (quan normalment costaria 600), o sigui 0,06 euros.

Un projecte que perseguim actualment és el de refer els murs de l’escola per poder-la protegir i permetre que els alumnes puguin quedar-se durant la recreació. Degut a les inundacions i a les obres fetes fins ara, aquests murs han quedat petits o, en alguns llocs, inexistents. L’escola no ofereix seguretat durant el dia ni durant la nit: està completament oberta a tot. Tancar-la ens permetria utilitzar amb més benefici el pati interior i una més gran seguretat per als alumnes i per als béns materials de l’escola. Es una nova fita que ens proposem.

Caldes i Sam Sam estem agermanats des de fa molts anys. Continuem rebent de tant en tant algun ex-alumne de la vostra escola que vol conèixer-nos personalment i que ens manifesta la seva estimació, adquirida des de l’escola. A tots vosaltres que feu possible aquesta fraternitat, el més gran agraïment de la nostra part i el millor desig per al vostre progrés en tots els àmbits: humà, social, religiós, educatiu, comunitari i ciutadà.

Ferran Sans, escolapi, director de l’escola KALASANS de Sam Sam