Treballem la llei d'Hondt

8 d’oct. 2015, 3:11 publicada per administrador escola   [ actualitzat el 8 d’oct. 2015, 3:12 ]

Per tal de conèixer la llei electoral i entendre el repartiment de diputats segons la llei de Hondt i la llei de Hare, el departament de matemàtiques ha organitzat una activitat amb l’objectiu d’entendre les notícies relacionades amb l’àmbit electoral i al mateix temps, relacionar les matemàtiques amb la vida quotidiana.

La dinàmica consta de dues parts: En la primera, l'Àlex Sastre, professor del departament de ciències,  explica als alumnes el funcionament de la llei electoral així com dos sistemes per distribuir els diputats/regidors segons el nombre de vots obtinguts.

A continuació, en la segona part de la tasca, els alumnes es posen en grups heterogenis i fan una pràctica on han d’indicar la distribució de diputats/regidors segons el partit polític, a partir d'uns resultats electorals que han hagut de buscar prèviament.

Finalment, es demana la comparativa dels dos mètodes (Hondt i Hare) i la valoració de les diferències obtingudes amb cadascun.