Activitat de Matemàtiques a la UB per a 4t d’ESO

25 de nov. 2015, 1:39 publicada per administrador escola   [ actualitzat el 25 de nov. 2015, 1:40 ]

El passat 17 de novembre, alumnes de 4t d’ESO van fer una sortida a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UB. Allà els van proposar una activitat en relació amb el temari treballat a l’aula sobre semblança de figures i trigonometria. Així, van portar a terme un cas pràctic i concret; com podien mesurar la distància entre la Terra i el Sol abans de Crist? D’aquesta manera, els alumnes es van haver de posar en el paper dels pensadors de l’antiguitat per poder fer tots els càlculs que actualment fan els ordinadors. L’activitat, a més de suposar un treball pràctic d’allò treballat a classe, va servir perquè els alumnes poguessin tenir entrar en contacte amb el món universitari.