13 de març. 8 del vespre.Conferència: "Molècules que han canviat la història" a càrrec d'en Xavier Duran

1 de març 2015, 1:26 publicada per gregori martinez
Molècules que han canviat la història" a càrrec d'en Xavier Duran

13 de març. 8 del vespre
Sala Actes Escola Pia Caldes
Av. Josep Fontcuberta 166

Hi ha unes molècules sense les quals molts fets no s’haurien produït o haurien estat sensiblement diferents. Com van influir la vitamina C i la quinina en l’expansió colonial? I el cautxú en la Segona Guerra Mundial? Com van canviar la societat els primers plàstics? Quin impacte han tingut ansiolítics i antidepressius?

àcid sulfúric - ADN - Aigua -Cafeïna - Glucosa - Niló - Oxigen - Penicil·lina - Cautxú - PVC - Insulina -Amoníac

Xavier Duran. Llicenciat en Ciències Químiques i doctor en Ciències de la Comunicació per l’UAB.

Ha estat professor a l'escola Sant Jordi de la Roca del Vallès, però des de 1989 es dedica exclusivament al periodisme científic. Ha publicat diversos llibres de narrativa i d'assaig i divulgació científica. Editor del programa de TV3 El Medi Ambient, des del 1999. Ha guanyat els premis d’assaig Joan Fuster, Josep Vallverdú i Joaquim Xirau, el Premi Europeu de Divulgació Científica “Estudi General”.