104 anys de celebració de Sant Josep Calassanç a l’Escola Pia de Caldes

11 de des. 2013, 22:44 publicada per administrador escola

L’Escola Pia de Caldes és present a la nostra vila des de fa 104 anys i celebra anualment la festa del seu patró Sant Josep Calassanç, el dia 27 de novembre. La diada té tot tipus d’activitats pels més petits i pels més grans. L’alumnat de P3 a 6è de primària es va desplaçar al parc de Can Rius on va fer jocs dirigits pels companys de 6è i de batxillerat. Després de dinar van comptar amb la presència d’un animador, en Roger Canals, que va fer ballar i cantar a la mainada.

Aquest any l’alumnat d’ESO ha fet activitats de voluntariat i de servei al poble:

Rebost Solidari. Càritas i Creu Roja.

Un grup de 15 alumnes va rebre una explicació del que significa el Rebost Solidari, com funciona i a qui atén. Després es va dedicar a col·locar aliments a les prestatgeries i ajudar amb l’inventari.

Creu Roja. Rober.

Un grup d’uns 5 alumnes va ajudar a classificar i fer inventari de la roba que rep Creu Roja per atendre a les demandes. Va conèixer també, dels voluntaris de la institució, el funcionament d’aquest servei

Residència Santa Susanna.

Un grup de 90 alumnes va fer activitats lúdiques amb els avis i àvies de la nostra residència. Aquest alumnat havia preparat prèviament a classe activitats teatrals i divertides, per compartir una bona estona amb els nostres avis .

Protectora Caldes Animal

Un grup d’una quinzena d’alumnes va rebre informació del funcionament i les tasques de la Protectora Caldes Animal en el seu nou emplaçament. Va conèixer, de primera mà, el servei que presta aquesta institució i va ajudar en algunes tasques de manteniment de les instal·lacions.

Escola d’Adults

Cinc alumnes de l’escola van fer tasques de conversa amb persones que viuen al nostre municipi i desconeixen la nostra llengua. Van parlar individualment amb diferents homes i dones que assisteixen a l’Escola d’Adults per millorar la seva expressió oral.

Serveis Forestals

Un grup de 90 alumnes es va desplaçar a diferents zones forestals de la nostra població: Torre Marimon, rodalies de l’aparcament de la zona esportiva, Font de les Escales i Font del Dimoni. La tasca va consistir en la neteja de l’entorn. Preparats amb uns guants va recollir, classificar i llençar diferents deixalles que van trobar. Moltes més de les que esperaven.

Escola Pia

Un grup format per una vintena d’alumnes i una professora de visual i plàstica va repintar uns murals que hi ha al pati de la nostra escola i que havien perdut el seu color inicial.

L’objectiu de totes aquestes activitats és treballar el voluntariat, la solidaritat, la responsabilitat i el respecte amb el nostre alumnat. Seria una gran notícia que, després d’aquestes activitats millorés la nostra consciència col·lectiva, de servei i de compromís amb el nostre poble i el seus ciutadans, i que alguns nois i noies continuessin amb aquestes col·laboracions.  Després del resultats de l’experiència, no dubtem en repetir-la. L’Escola Pia vol agrair l’acolliment de totes les institucions i a tots aquells que han fet possible aquesta diada i que van ajudar al nostre alumnat. Gràcies.

Sant Josep de Calassanç Infantil i Primària

Sant Josep de Calassanç ESO