Notícies


L'alumnat de 6è té un encàrrec: "Portar a terme el Recicla cultura"

18 de març 2019, 10:38 publicada per administrador escola

El passat divendres 15 de març, els nois i les noies de 6è van visitar la Fundació Servei Solidari, a Barcelona. Allà van poder apropar-se a la realitat de moltes persones que abandonen el seu país d'origen i arriben a Catalunya per començar una nova vida. També van sentir els testimonis d'alguns nouvinguts que estan molt agraïts de poder aprendre un idioma amb els cursos d'alfabetització que la fundació els ofereix.
Tots i totes van mostrar el seu entusiasme per poder ajudar en un projecte com aquest. Ara es tractarà de treballar de valent per poder contribuir amb aquesta tasca tan important per a tothom!


Museu de l'Edat Moderna fet per l'alumnat de 6è de primària

18 de març 2019, 10:33 publicada per administrador escola

Durant les últimes setmanes, l'alumnat de 6è s'ha endinsat a l'Edat Moderna a través d'un itinerari d'aprenentatge "Com era el món on va viure Leonardo Da Vinci?" A partir d'aquesta pregunta, i treballant cooperativament amb els equips de Summem, van anar fer petites descobertes i creant productes que els apropaven a conèixer millor aquesta etapa de la història: Còmics sobre la primera volta al món, màscares de les tribus precolombines, maquetes dels invents més rellevants de l'època, relats gràfics... Com a producte final, van exposar tots els seus treballs en un museu a l'escola. El passat divendres 8 de març, les seves famílies van ser convidades al museu, i els seus fills i filles els van fer de guies. Van poder demostrar tot el que havien après i van gaudir molt de la tarda. Una experiència molt gratificant per a tothom!

                

Sortida al Museu de La Ciència i la Tècnica

19 de febr. 2019, 9:36 publicada per administrador escola

El passat divendres 15 de febrer l'alumnat de 6è va fer una sortida al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa. Van veure l'exposició Enérgeia, que és un recorregut per les diferents fonts d'energia com a motors de l'activitat humana. Van poder aprendre que l'energia va ser un motor imprescindible de la industrialització i van poder comprendre la importància de la utilització de les fonts d'energia al llarg del temps.

L'alumnat de P3 i P4 han anat a teatre!

15 de febr. 2019, 5:38 publicada per administrador escola

Avui els nens i nenes de P3 i P4 han anat al Casino de Caldes de Montbui a veure una obra de teatre “Maure el Dinosaure”. La Martina és una nena petita, valenta i pèl roja; i el Maure un dinosaure blau, gros i amb punxes blanques. Ells dos són inseparables i comparteixen jocs, somnis i aventures. Però un dia es separen i tot canvia. Els ha agradat molt i s'ho han passat d’allò més bé!



Alguns alumnes de 6è reprenen el BLOC DE L'ENIGMÀTIC

12 de febr. 2019, 6:39 publicada per administrador escola

Ja de fa uns dies que alguns alumnes de 6è han iniciat el bloc de l'ENIGMÀTIC. Cada dues setmanes us proposaran un enigma per respondre. Si ets un alumne d'Infantil o Primària ves a epiablogs, busca l'enigma propi de la teva edat i respon. Animeu-vos!



                                               


L'alumnat de 1r de Primària visita el Museu Picasso

12 de febr. 2019, 5:37 publicada per administrador escola

El divendres 8 de febrer l´alumnat de 1r de  Primària va anar d´excursió al Museu Picasso.Primer de tot van realitzar una visita participativa pel museu i es van adonar de les característiques de les obres de Pablo Picasso a través del diàleg i les observacions generades entre ells. A continuació, es van convertir en artistes i models alhora. Primer fent un retrat a l’altre i després treballant en el seu propi autoretrat. Van dinar al Parc de la Ciutadella i finalment van gaudir d’una tarda de jocs al Parc de la Ciutadella.Va ser un dia rodó on l'art i el gaudi van anar de la mà.

 
    

4t de Primària visiten la fàbrica DANONE

12 de febr. 2019, 5:32 publicada per administrador escola

Els dies 4 i 5 de febrer l'alumnat de 4t va anar a visitar la fàbrica DANONE. Allà els van explicar com es van crear els primers iogurts DANONE , també els van parlar sobre la importància dels làctics en una dieta equilibrada, van poder fer una petita visita a la fàbrica i finalment van fer un taller on van decorat el seu propi pot de iogurt.


L’Assemblea de les Institucions Educatives de l’Escola Pia aposta per consolidar el SUMMEM a totes les etapes educatives

19 de gen. 2019, 6:54 publicada per gregori martinez   [ actualitzat el 19 de gen. 2019, 6:55 ]

 ·      En el plenari celebrat a Vilanova i la Geltrú, alumnes, educadors i famílies han valorat la feina feta i han escollit les polítiques a complir el proper quadrienni

 ·      La directora general de Centres Concertats de la Generalitat ha afirmat que “aquesta és una forma envejable de democràcia. Tothom hi participa”

Divendres 17 de gener, prop de 200 representants de les 20 escoles de l’Escola Pia de Catalunya van celebrar la VIII Assemblea de les Institucions Educatives. En aquesta jornada, que s’emmarca en un procés participatiu i obert a tota la comunitat educativa, s’ha validat la feina realitzada els darrers quatre anys, i s’han escollit les polítiques que guiaran la institució el proper quadrienni. La directora general de Centres Concertats i Privats de la Generalitat, Pilar Contreras; la regidora d’Educació de l’Ajuntament d’aquesta ciutat, Glòria Garcia; i el secretari general de la FECC, Enric Puig, han participat en aquest plenari.

 

Polítiques aprovades

Durant la jornada d’avui, s’han compartit els documents i informes de la tasca feta durant aquests darrers anys, treballats des del passat octubre en les diferents escoles, i s’han escollit les polítiques que es duran a terme els propers quatre anys. Els representants de la comunitat educativa de l’Escola Pia han votat vàries polítiques i han aprovat dues com a prioritàries per al proper quadrienni. La primera aprovada és “consolidar la implementació del SUMMEM, com a projecte d’innovació pedagògica a nivell institucional en totes les etapes educatives.” SUMMEM és el projecte d’innovació educativa que la institució va posar en marxa el passat 2012. La segona, “Transformar la Cultura Avaluativa, a fi que aqu

esta esdevingui formativa, competencial i global, és a dir, que impliqui tots els agents de la comunitat educativa.”

Durant la jornada, els dos representants de les famílies han presentat la política que, durant aquests darrers mesos, han treballat en el marc de les AMPA i que portaran endavant aquest quadrienni 2019-2023: “Desplegar el projecte compartit en les Institucions Educatives, prioritzant la formació de les famílies i el sentiment de pertinença a la comunitat de l’Escola Pia de Catalunya”. 

L’Alumnat també ha fet bona feina. Dues representants han presentat la seva política, escollida entre els companys i companyes de les diferents escoles: “Enfortir la implicació de l’alumnat en la vida de l’escola i en tota la xarxa de l’Escola Pia de Catalunya”.

Completa la sèrie de polítiques aprovades la que fa referència a “Integrar l’educació no formal (acollida, menjador i activitats extraescolars) dins del projecte educatiu de l’escola per a millorar l’atenció integral de l’alumnat.”

Plenari de l’Assemblea

El Plenari de l’Assemblea ha començat amb la benvinguda per part de la directora de l’Escola Pia de Vilanova, Meritxell Ruiz, i les intervencions de diverses autoritats presents. L’Eduard Pini, Pare Provincial, ha afirmat que “estem aquí per decidir què farem i què no els propers anys. Aquesta Assemblea no vol anar darrera dels “històrics”, dels més forts o dels que tenen més tècnica. El que volem és sumar la força de tots i totes per tenir un projecte que 

ens engresqui!”. En la seva intervenció, prèvia a la feina, ha demanat “fer un esforç d’atenció perquè ens hi va el futur dels nostres alumnes” i ha recordat que “no volem que la gent estimi l’Escola Pia perquè es gran, sinó perquè és seva! Som-hi!”.

El P. Enric Puig, secretari general de la Fundació Escola Cristiana, ha assegurat en el seu parlament que “vivim en un món que sofreix i viu canvis i transformacions amb una rapidesa que genera una nova manera de viure i fins i tot de ser.” Davant d’aquests reptes, l’escola “ha de tenir un discurs propi, que tots els alumnes se sentin acollits amb estima, valorats per allò que són i atesos segons la seva situació personal”.  Per la seva banda, la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilanova ha comentat que “les línies mestres que dissenyeu avui entronquen en una doble línia: la participació de tots els estaments de la vostra comunitat i de coherència.”


El torn d’intervencions d’autoritats ha finalitzat amb la de la directora general de Centres Concertats i Privats de la Generalitat, Pilar Contreras, qui ha assegurat als presents que “el que és important no és la feina d’avui. Avui culmina la tasca.  Una feina d’equip, de moltes persones, que s’uneixen” i ens ha animat a fer la nostra tasca amb el cap ben alt, recordant que cal posar els alumnes en el centre.

Acte seguit, el secretari general Antoni Burgaya ha repassat la feina feta aquests quatre anys i ha afirmat que “les assemblees són per mirar el futur i per somiar. Què ens agradaria? Estem en una societat en la que tenim molta 

diagnosi però ens mullem poc. Què ens cal? Decidir. Decidir i fer-ho. Ser agosarats.”  Posteriorment, durant la resta de la jornada, s’ha procedit a presentar, debatre i votar totes les polítiques presentades per l’alumnat, les famílies i la institució (esmentades abans).










L'alumnat de 5è i 6è rep correu des d'Anglaterra

15 de gen. 2019, 5:44 publicada per administrador escola

These days we are very excited to receive our letters from our English penfriends at Alcester Grammar School. 
They are lovely! Full of information about how English children celebrate Christmas and some fantastic drawings and pictures!
Thank you Alcester Grammar School! We hope they enjoy reading our letters as much as we enjoy reading theirs.

Taller de consum responsable a 6è de primària

17 de des. 2018, 4:50 publicada per administrador escola

L'alumnat de 6è ha realitzat durant aquesta setmana un taller organitzat per l'Agència Catalana de Consum: "Em compres un somriure?" Aquesta pregunta obre les portes a parlar amb els infants sobre les emocions associades al consum. Emocions com ara l'alegria per un joc nou, la decepció de no poder comprar allò que volen o la impaciència per tenir les vambes d'última moda. Tots i totes han gaudit molt del taller i han reflexionat sobre el consum responsable.





1-10 of 707